جلسه هم اندیشی در ارتباط با وضعیت زیست محیطی و فیلتراسیون کارخانه سیمان دورود

جلسه هم اندیشی در ارتباط با وضعیت زیست محیطی و فیلتراسیون کارخانه سیمان دورود با حضور مسئولان و کارشناسان اداره محیط زیست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سیمان دورود: جلسه هم اندیشی در ارتباط با وضعیت زیست محیطی و فیلتراسیون کارخانه سیمان دورود با حضور مسئولان و کارشناسان اداره محیط زیست در فرمانداری شهرستان دورود برگزار شد.
در این جلسه سیدمصطفی موسوی فرماندار دورود از اقدامات شرکت سیمان دورود جهت تعمیرات انجام شده و بهبود نسبی و کاهش غبار دودکش واحد ۳ تقدیر و تشکر کرد.
فرماندار دورود ضمن اشاره به توقعات و انتظارات به حق مردم دورود خواستار برنامه ریزی توام با زمانبندی جهت رفع کامل آلایندگی واحد ۳ شرکت سیمان دورود شد.
در ادامه مهندس فرهنگ ساکی مدیر عامل سیمان دورود، مدیر کارخانه و مدیر HSE شرکت سیمان دورود ضمن تشریح اهداف و برنامه های در دست اجرا، گزارشی از مرحله اول تعمیرات موفقیت آمیز که در تیرماه روی الکتروفیلتر کمکی آسیاب مواد خام واحد ۳ انجام شده است ارائه دادند که موجب کاهش چشمگیر آلایندگی دودکش این واحد گردیده است.
مهندس فرهنگ ساکی افزود: تعمیرات آتی و تکمیلی به زودی روی الکتروفیلتر اصلی انجام می شود که منجر به بهبود کامل وضعیت زیست محیطی و فیلتراسیون این شرکت خواهد شد.
مدیر عامل سیمان دورود همچنین در مورد برنامه جایگزینی هر دو الکتروفیلتر واحد ۳ با یک فیلتر هیبرید بیان کردند: این پروژه در مرحله کارشناسی و پایش قرار دارد و مشاور آن طی مناقصه انجام شده، انتخاب گردیده و کار خود را آغاز کرده است. انجام این پروژه با هزینه چند صد میلیارد تومانی موجب کاهش مصرف انرژی در کنار افزایش راندمان غبارگیری خواهد شد.
در این جلسه مسئولان ادارات محیط زیست دورود و استان لرستان نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسی خود را مطرح نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *