شرکت سیمان دورود نماد مقاومت، ایستادگی و ایثار در هشت سال دفاع مقدس

مهندس فرهنگ ساکی مدیر عامل سیمان دورود یادواره شهدای دفاع مقدس

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان دورود، به مناسبت هفته دفاع مقدس، یادواره شهدای ۶۱ شهید شرکت سیمان دورود با حضور با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، مسئولان شهرستان دورود و خانواده های شهدا روز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات شرکت سیمان دورود برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ رستمی فرمانده سپاه دورود رهبری امام، پشتیبانی مردم، ابتکار و خلاقیت جوانان، وحدت و همبستگی و توکل به خدا را از عوامل پیروزی در دفاع مقدس برشمرد.

سرهنگ رستمی فرمانده سپاه شهرستان دورود


در ادامه مهندس ساکی مدیرعامل شرکت سیمان دورود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶۱ شهید کارخانه سیمان دورود، گفت: کارگران این کارخانه زیر شدیدترین بمباران های دشمن بعثی با حضور در سنگر تولید، سیمان مورد نیاز جبهه ها را تامین می کردند.

مهندس فرهنگ ساکی مدیر عامل شرکت سیمان دورود


مهندس فرهنگ ساکی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس پنج میلیون تن سیمان تولید کرده است، افزود: این کارخانه در دوران دفاع مقدس بارها مورد حملات هوایی دشمن قرار گرفت اما لحظه ای از کوشش در راه تولید دریغ نکرد.
وی ادامه داد: باید با بازخوانی ایده و هدف شهدا به این نتیجه برسیم که در برابر انقلاب اسلامی و خون شهدا، مسئولیت سنگین و خطیری داریم؛ حق نداریم در برابر خون شهدا و مسائلی که پیرامون ما اتفاق می‌افتد بی‎تفاوت باشیم، چنانکه شهدای ما بی تفاوت نبودند.


در ادامه حجت الاسلام محمد قائدرحمتی امام جمعه دورود، در برگزاری یادواره ۶۱ شهید شرکت سیمان شهرستان دورود با اشاره به اینکه کارخانه سیمان ۶۱ شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت:

حجت الاسلام محمد قائدرحمتی امام جمعه شهرستان دورود

در دوران دفاع مقدس بهترین درس تربیتی برای بشر ارائه شد و می توان گفت دوران دفاع مقدس دورانی تربیت ساز بود.
وی با اشاره به اینکه انسانیت، ایثار و از خودگذشتگی از ویژگی های بارز شهدا بود افزود: شهدا با لبیک به ندای امام راحل(ره) در جبهه های جنگ حضور یافته و از آب و خاک این میهن دفاع کردند.
امام‌جمعه دورود با بیان اینکه دفاع مقدس نظام ما را نگه داشته است، خاطر نشان کرد: ادامه راه شهدا لازمه حفظ نظام و مقابله با توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است.
حجت الاسلام محمد قائدرحمتی اظهار داشت: باید از شهدا درس گرفت و در عرصه های مختلف با الگو گیری از شهدا نقش آفرینی کرد.
وی با بیان اینکه امروز نوع مبارزه و خاکریزها تغییر کرده است، گفت: خاکریز ما فرهنگ، اقتصاد و تولید است و باید متناسب با موقعیتی که در آن قرار داریم در مقابله با دشمن بایستیم.
وی بیان کرد: راه و رمز موافقیت ما و رسیدن به قله های کمال و پیروزی پیروی و الهام گرفتن از خلوص، ازخودگذشتی و ایثار شهدا است.
حجت الاسلام قائدرحمتی با بیان اینکه امروز ما باید مولفه های اجتماعی و ارزش های انقلابی جوانان دوران دفاع مقدس را زنده نگه داریم، گفت: باید با الگو گیری از سیره و منش شهدا در عرصه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی نقش آفرینی کرد.

در پایان مراسم از خانواده شهدای شرکت سیمان دورود تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *